07 July 2008

Little Earthquakes, Argentina Cake & The Language of Experience

(en) 9 Days Left! After canceling my cellphone and netflix contracts and filling out a change of address at the post office, I feel like I'm that much closer to our big move to Argentina. It's strange: now when I take the el into the city without my cellphone, I feel so naked and exposed. And yet it's liberating too. For some reason I feel like cellphones in America are part of what makes this culture so fast and it's starting to drive me crazy.

Yesterday, after seeing my friend Rebecca at Big Bowl where I ate the very delicious Kung Pao Spinach and Tofu, I met Erika at Susie's house who threw a nice bon voyage picnic for us, complete with bi-colored jello molds and sangria, authentic guacamole and hummus dip, raw veggies and albicelestes Argentina cake that was pretty enough to hang from a pole. It was fun kicking it with LB's friends. I really enjoyed talking fútbol with Susie. Germany broke her heart and she has a thing for Christiano Reinaldo, but I still thought España definitely deserved to win it all.

But I think my favorite thing of all was the long chat I had with Megan, Katie's sister, about Argentina. Megan stayed in Argentina for about a year and a half and she couldn't stop raving about it. The joy that took over her face as she talked about her apartment in Mount Serrat, her love of the Porteño accent and Argentine food. These were clearly some of the best years of her life. And you could tell just by looking at her how happy she was to be able to "talk" Argentina with someone else. And also, how much she misses living there. More and more I'm getting the impression that Buenos Aires isn't a city but a language that people never want to stop speaking. On more than one occassion she had this look on her face like what the fuck am I still doing here? I need to go back. Erika and I told her to come and visit us. I think she's one of those rare interesting creatures who will actually take us up on our word.

(fr) Y'a seulement 9 jours qui restent! Après avoir annulé mes contrats pour mon portable et pour ma compte de Netflix et remplissant un fichier de changement d'address à la poste, je me sens un peu près à la date de la grande déménagement à l'Argentine. C'est bizarre: maintenant que je prends le "el" à déstination en ville sans mon portable, je me sens nu et exposé. Pourtant, c'est émancipateur aussi! Pour quelque raison ou autre, il semble que les portables aux Etats-Unis fait partie de ce qui fait dépêcher cette culture et franchement, il se met à me rendre fou!

Hier, après avoir passé du temps à Big Bowl avec mon pôte, Rebecca où j'ai mangé un plat délicieux des épinards et tofu Kung Pao, plus tard, on s'est retrouvé chez Suzanne qui a organisé un pique-nique de bon voyage pour nous deux, comprenant un jello bicolorés et sangria, le guacamole mexicain authentique et le poichichade avec légumes crus et un gâteau argentin d' albicelestes qui était assez joli à s'accrocher par mât. C'était amusant passer du temps avec les amis de PP. Je me suis amusé parlant de fútbol avec Suzanne et je sais que la perte d'Allemagne a brisé son coeur, sans parler du béguin qu'elle a pour Christiano Reinaldo. Mais je crois encore que l'Espagne a absoluement mérité d'emporter sur l'Allemagne dans la Coupe d'Europe.

Mais je crois que la chose que j'ai préférée la plus, c'était quand Megan et Moi, la soeur de Catherine, avons bavardé sur l'Argentine. Elle a resté à Buenos Aires pendant une année et demie et elle ne pouvait pas s'empêcher d'extasier sur la beauté de la ville, son amour pour l'accent porteño, la cuisine locale. C'étaient clairement quelques meilleures années de sa vie. C'était si clair par son countenance qu'il lui a fait plaisir pouvoir "parler" l'argentine à quelqu'un. Et aussi, comment vivir là-bas lui a manqué ainsi. De plus en plus, j'ai l'impression que Buenos Aires n'est pas de tout un ville, mais plûtot, une langue qu'on ne veut jamais arrêter de parler.

1 comment:

megan said...

Che, me han captivado tus palabras, "Buenos Aires isn't a city but a language that people never want to stop speaking." Muy cierto. Ugh. I do have to come and visit! I'm glad things are going so well for you guys!

Besoche grandoche,
Megan